duminică, 30 decembrie 2018

Salina Turda - joaca si plimbare

Am ajuns in vatra minei, loc unde ai destul de multe activitati interesante de facut.



Eu am vrut la minigolf, dar numai dupa ce am jucat o jumatate de ora tenis de masa cu tati.



Pe semi-tavanul minei s-au format de-a lungul anilor stalactite de sare, ce cresc cu viteza de 2cm/an si pot ajunge la maximum 3 metri. Arata ca o padure de ace care stau sa cada pe tine.



Aici, ne-am facut un selfie toti trei.



Am gasit si "Scaunul minerului", care arata destul de vechi.



Iar apoi am admirat de sus Mina Terezia, cu ale sale locuri de recreere pline de lumini si forme neobisnuite.



Am inceput coborarea, iar de la unul din balcoane vedem podul de lemn si luminitele.



As fi vrut si eu sa ma dau cu barca, dar era foarte aglomerat si trebuia sa stam cateva minute buna pana sa prindem loc. M-am multumit cu o plimbare "offline" cu barca.



De aici, de jos se poate vedea vatra minei Rudolf, dar si liftul care urca pana la galeria de transport.



Singurul lucru nasol este ca aici, in mina nu se poate cumpara o sticla de apa. Asa ca ne-am asezat un pic pe bancuta sa ne odihnim...



Mina este in forma de con si are o inaltime de 112m, iar pe unul dintre peretii acesteia s-a format o cascada de sare foarte frumoasa si alba.



Aceasta are la baza, un lac subteran cu adancime variabila, intre 0.5 si 8 metri, iar in centru este o insula formata din reziduri de sare, pe care se poate ajunge trecand acest superb pod de lemn.

Niciun comentariu: