vineri, 3 mai 2019

Delphi (1)

Azi am plecat din Atena spre Salonik, dar am facut un mic ocol prin Delphi.



Doar eu si cu tati am plecat la vizitat pe caldura asta, mami preferand sa stea linistita la o cafea, la umbra.



Incepem sa urcam pe langa un sir destul de mare de coloane.



Si ajungem la templul ce pastra in siguranta "visteria atenienilor".



Continuam pe drumul sacru si trecem pe langa Stoa of  Athenians



Si ajungem la o coloana inalta si impunatoare care in antichitate arata cam asa...



Si iata cum arata acum...! Este o coloana spiralata destul de diferita ca forma si culoare fata de cele pe care le-am mai vazut pana acum.



Mi-am facut si eu o poza cu coloana, dar si cu intrarea in ce a mai ramas din Templul lui Apollo.



Iata cele trei mari repere de pana acum: templul lui Apollo in dreapta, coloana rasucita in spate si Stalpul lui Prusias II, care pare un soclu pentru o statuie.



Suntem la poalele muntelui Parnassos, iar eu deja caut din ce in ce mai des umbra copacilor.



Cu cat urcam mai mult si privim spre vale descoperim un peisaj superb.



Locul este plin de istorie si de constructii antice foarte interesante.



Am mai urcat un pic si acum putem sa vedem mai bine marimea Templului lui Apollo sau, mai bine zis, ce a mai ramas din el.



Suntem la baza unui amfiteatru antic destul de bine conservat.



Eu si cu iepurasul am cam obosit. Orice loc de odihna este binevenit.



Tati profita din plin si face o poza panoramica cu vechiul oras Delphi.



Vedem si de sus ca templul trezorerie ateniene a ramas fara acoperis.



Cel mai bine pastrat monument al site-ului arheologic Delphi este teatrul antic, bineinteles.



Iata cum arata si de aici, de sus, vechiul teatru. Dupa cum vedeti deja am urcat ceva de la intrare...



Pinul acesta este un simbol al acestei zone...



Eu am ramas la umbra, dar tati s-a incapatanat si a mers pana la capat, inca vreo 10 minute de urcat, si a ajuns la ultimul obiectiv si anume: Stadionul Antic din Delphi.



Este atat de mare ca a fost nevoie de o poza panoramica pentru a-l cuprinde pe tot.



Dupa cateva poze, a porint in viteza spre mine sa nu cumva sa ma piarda printre ruine.

Niciun comentariu: