vineri, 3 mai 2019

In drum spre Paralia Katerini

Coboram o gramada de serpentine si admiram in voie golful si marea albastra.



Dar ceva ne atrage atentia si mai mult: un canal plin cu apa serpuieste linistit pe langa sosea.



Am coborat in vale, dupa care a urmat un sir nesfarsit de serpentine numai bun de somn. Am ratat un parc tematic in mina numit Vagonetto, asta si pentru ca dormeam, dar si ca eram un pic pe graba. Poate ca o sa ne oprim data viitoare cand o sa avem mai mult timp.



Dupa ce m-am trezit am ajuns, cu un mic ocol de vreo 5 km la Termopile, locul unde s-a desfasurat una dintre cele mai epice batalii din istorie. Se spune ca regele Leonidas si oastea lui de 300 de spartani au tinut piept timp de cateva zile marii armate persane condusa de Xerxes.



Ne-am optit aici pentru a admira statuia regelui spartan Leonidas I, dar si pentru a citi cate ceva despre batalia de la Thermopyles.



Am gasit si un monument dedicat celor 700 de luptatori thespieni care au luptat alaturi de spartani.



Dupa inca vreo ora de mers cu masina, am ajuns la plaja.



Suntem din nou in Paralia Katerini, exact la o saptamana distanta.



Plaja este pustie, dar ne invita la plimbare. Suntem putini obositi, dar aerosolii ne fac bine.

Niciun comentariu: