vineri, 11 august 2017

Omaha beach

Am ajuns pe plaja aliatilor : Polonia, Belgia, Canada, Franta si Marea Britanie.



Maia si o fila de istorie: Memorialul Omaha.



Monumentul dedicat fortelor aliate care au debarcat in acest loc pentru eliberarea Europei in data de 6 iunie 1944.



Monument ridicat cu ocazia comemorarii a 70 de ani de la debarcare.



Plaja este imensa, atunci a fost o actiune aproape sinucigasa, avand succes doar datorita numarului impresionant de forte si tehnica implicate in aciune.


To those brave men

An iron ship, so noble, so free,
without the shadow of a cloud
over Saint Laurent - on - Sea.

A sculpture sublime
on the sea-shore
to past heroes :
a homage in our time.



A ship of iron,
time-defying in our thoughts
on each side, Hope and Fraternity,
and, central, Liberty, dearly bought.
In the whole, a breath of history
murmurs, "Hold fast our Liberty".




Monumentul celor curajosi - Monument Signal (Omaha Beach)



Am stat un pic pe nisip si am "meditat" la cei cazuti in lupta aici acum 70 de ani.



Seara am plecat spre cazare la Caen, unde ne-am ospatat cu ceva bun, traditional.

Niciun comentariu: