marți, 30 aprilie 2019

Acropole (1)

Aglomeratia de pe aceste scari ne confirma faptul ca am ajuns la intrarea in partea cea mai interesanta a vestigiilor antice.



Iata si ceva foarte cunoscut, simbolul capitalei Greciei, templul numit Parthenon, mngaiat de razele soarelui de dimineata.



Aici, sus pe deal, vantul bate destul de tare, ceea ce este bine ca nu mai pare asa de cald. In spatele nostru se afla poarta de intrare in cetate, Propilee., cu cele 6 coloane impozante.



Gasim in sfarsit un moment destul de bun sa facem toti trei un selfie cu Parthenonul.



Mergem la pas pe langa zidurile vechii cetati, iar eu gasesc locul perfect sa fac o poza si cu amfiteatrul lui Herodes Atticus, dar si cu dealul Filopappou, o oaza de verdeata aflat in mijlocul orasului.



Acum putem admira si de sus Noul Muzeu al Acropolei, dar si Teatrul lui Dionysos.



Foarte greu am prins un moment in care sa fim cat mai putini oameni intr-o poza cu Parthenonul privit din alt unghi.



Acum nici macar nu ne-am mai stresat pentru ca turistii sunt peste tot...



Am ajuns si la terasa panoramica, unde aglomeratia este la ea acasa.



Inainte sa intram in multimea de oameni, mai aruncam o privire spre oras si identificam obiectivele vazute ieri: Stadionul Panathenaic al primei olimpiade moderne de vara, dar si Arcul lui Hadrian si ce a mai ramas din Olympieion, templu finalizat de acelasi Hadrian.



Ca sa terminam cu ce am vazut ieri, facem o poza panoramica care scoate in evidenta varful plin de verdeata a "muntelui" Lycabettus.



Ne facem putin curaj si, cand se mai elibereaza un pic, mergem spre punctul de belvedere.

Niciun comentariu: