duminică, 16 aprilie 2017

Muzeul Branzei din Gouda

Dupa magazinul de suveniruri "branzesti", am intrat la muzeul branzei din Gouda.



Aici, pe vremuri, se cantarea si se vindea branza produsa de fermieri.



Bineinteles ca aveau de vanzare si lalelel de lemn drept suvenir si nu am rezitat tentatiei si mi-am luat si eu una galbena.



Urcand la etaj se vede mai clar cantarul de branza in dreapta si suvenirurile in stanga.



Aici se poate vedea cum arata piata centrala intr-o zi de joi, atunci cand vanzatorii si cumparatorii se intalnesc pentru a negocia si cumpara branza de Gouda, dupa un ritual bine stabilit.



Iata si macheta acestei cladiri simetrice, fosta "Casa cantarului", construita in anul 1668.



De la vaca, la branza...



Procesul de fabricare al branzei...



O colectie de etichete folosite de fermieri pentru diferitele tipuri de branza.



O colectie de etichete folosite de fermieri pentru diferitele tipuri de branza.



Produsele obtinute in urma procesarii laptelui : branza, unt, cascaval si altele.



Acest muzeu a fost chiar interesant... ! Pacat ca nu am venit la Gouda intr-o joi. Era chiar spectaculos sa vezi cum isi loveau sabotii vanzatorul si cumparatorul la incheierea unei intelegeri. Poate data viitoare o sa vin joia aici.


Niciun comentariu: